Elementy logistycznej obsługi klienta





Logistyczna obsługa klienta składa się z trzech podstawowych elementów:

1. Przedtransakcyjnych, których zadaniem jest przygotowanie firmy do realizacji procesu obsługi klienta.

Wyróżnia się następujące elementy przedtransakcyjne:

a. Przygotowanie standardów obsługi klienta.
   - Muszą one uwzględniać realne potrzeby zgłaszane przez klientów.
   - Określają kto odpowiada za ich wyznaczenie i realizację.
b. Zapewnienie elastyczności systemu.
   - Funkcjonowanie obsługi klienta na wysokim poziomie, nawet w szczególnych warunkach.
   - Szybkie dostosowanie się do nowych oczekiwań klientów oraz ich nietypowych wymagań.
c.  Realizacja szkoleń.
d. Przygotowanie odpowiedniej struktury organizacyjnej.
e. Zapoznanie klienta ze standardami obsługi.

2. Elementy transakcyjne, pozwalają przeprowadzić transakcję sprawnie, zgodnie z oczekiwaniem      klienta.

Ważne tu są:

a. Czas dostawy.
b. Dostępność  produktu z zapasów.
c. Elastyczność dostawy.
d. Dokładność dostawy.
e. Niezawodność dostawy.


Zalicza się do nich:

a. Instalację, udzielenie gwarancji, naprawy i dostawy części zapasowych.
b. Reklamacje i skargi.
c. Obserwacja produktu. Jest to szczególnie ważne po wprowadzeniu nowego produktu.                    
d. Monitorowanie użytkowania produktu pozwala wychwycić ewentualne nieprawidłowości.

Mapa Myśli - elementy logistycznej obsługi klienta
Elementy logistycznej obsługi klienta




Notatka została sporządzona na podstawie "Podstawy logistyki" J. Śliżewska, J. Stochaj


Post a Comment